[ Print ]  [ Close ]

http://ssa.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=9782   , 1403/02/09


برگزاری جلسه داوری "طراحی هتل با رویکرد اقلیمی" دانشجویان کارشناسی ارشد معماری


در این طرح دانشجویان موظف بودند هتلی با برنامه فیزیکی مشخص برای 300 نفر طراحی و به ایجاد یک ساختار عمودگرا در حجم معماری به نحوی که با ساختار و زمینه سایت اکوکمپ توریستی بندر کنگ همخوانی داشته باشد، توجه کنند. همچنین توجه به ویژگی¬های فرهنگی و تاریخی منطقه که یک سایت تاریخی ارزشمند محسوب می¬شود، رویکرد اقلیمی و توجه به آسایش حرارتی و ویژگی¬های آب¬ و هوایی خاص منطقه، محل قرارگیری سایت در مجاورت شهر تاریخی کنگ و ساحل خلیج فارس، از جمله ویژگی¬های خاص این طرح بود که بر خلق یک اثر معماری متمایز از سایر طرح¬های هتل در نقاط مختلف کشور، اثر گذاشت.

در طرح های ارائه شده علاوه بر ویژگی¬های خاص اقلیمی منطقه و رفع و کنترل این ویژگی¬ها، به بوم و زمینه نیز توجه شایانی شد و دانشجویان به جای القای ویژگی¬های معمارانه خود بر محیط سایت، باید خود را با این سایت تاریخی و با ارزش همرنگ و همسو کردند.

گفتنی است در طی این جلسه، طرح های دانشجویان که در قالب شیت¬های معماری ارائه شده بود، توسط اساتید، داوری، نقد و بررسی شد و دانشجویان ضمن ارائه توضیحات به دفاع از ایده¬های طراحی خود پرداختند. در نهایت ضمن ارزیابی هر یک از کارها و تجمیع نمرات سه طرح به عنوان طرح¬های برتر این گروه توسط داوران معرفی شد.



15:40 - سه شنبه 30 بهمن 1397    /    شماره خبر : 9782    /    تعداد نمايش خبر : 1743