[ Print ]  [ Close ]

http://ssa.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22619   , 1403/02/19


نشست صمیمانه رییس دانشگاه با مدیران و کارکنان حوزه معاونت برنامه ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات

دکتر ابتدای این جلسه دکتر خدادادحسینی معاون برنامه ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات اظهار داشت : این معاونت در 27 دی ماه 1401 با همت رییس دانشگاه و مصوبه هیات امنا ایجاد شد و سه مدیریت فناوری اطلاعات و آمار،‌ مدیریت برنامه‌ریزی راهبردی و تشکیلات و مدیریت نظارت و ارزیابی راهبردی ذیل این معاونت ایجاد شد و در حال حاضر 27 همکار مستقیم و 2 همکار غیرمستقیم در این معاونت مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: هر تشکیلات و سازمانی فارغ از نوع ماموریت آن، باید 4 فعل اصلی شامل برنامه ریزی، اجرا، کنترل و اقدام اصلاحی( چرخه مدیریت) را انجام دهد. توقع از این معاونت این است که منشا تحول سازمانی دانشگاه باشد و هدف از ایجاد این مدیریت نیز ایجاد تحول و تحرک سازمانی بود.
دکتر خداداد حسینی توجه به بحث وبومتریک دانشگاه و نیز ایجاد یک داشبرد مدیریتی برای مدیران سطوح مختلف جهت دسترسی بهتر و آسان تر به اطلاعات را از جمله اهداف این معاونت برشمرد که در سال آتی پیگیری خواهد شد.
وی همچنین از بودجه ای که به همت ریاست دانشگاه در اختیار این معاونت جهت بهبود زیرساخت ها قرار گرفت، تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه، مدیریت های زیرمجموعه این معاونت به بیان گزارش عملکرد کوتاهی از مجموعه خود پرداختند.
دکتر نهاوندی مدیر نظارت، ارزیابی و بهینه سازی عملکرد در سخنانی ارزیابی عملکرد گروه ها و دانشکده ها، ارزیابی درونی گروه ها ،‌ امور مرتبط با رتبه بندی دانشگاه ، ‌نظرسنجی رضایت شغلی و ایجاد سامانه نظرسنجی را از جمله فعالیت های مدیریت نظارت و ارزیابی عنوان کرد.
وی افزود: ارزیابی مسئولیت اجتماعی دانشکده ها و ارزیابی معاونت ها از جمله فعالیت های در دست اقدام این مدیریت می باشد.
در ادامه دکتر کاظمی مدیر برنامه‌ریزی راهبردی و تشکیلات نیز به معرفی واحد های زیر مجموعه این مدیریت شامل تشکیلات، ‌اطلاعات و آمار، آموزش کارکنان و برنامه ریزی و تحول سازمانی و عملکرد هر یک از آنان پرداخت.
مهندس باغشاهی مدیر فناوری اطلاعات و آمارنیز در سخنانی اظهار داشت:‌ با بودجه ای که در اختیار معاونت برنامه ریزی جهت ارتقای زیرساخت ها گذاشته شد توانستیم زیرساخت های سخت افزاری را ارتقا بخشیم که بسیار حائز اهمیت است.
وی ساماندهی و شناسه های کاربری کاربران دانشگاه،‌ ارتقای زیرساخت های نرم افزاری،‌ تغییر سرور ایمیل ، ‌پاسخگویی به کاربران و ثبت و پیگیری امور در سامانه مدیریت درخواست ها ( help desk )،‌ تغیییر نرم افزار اصلی وبسایت دانشگاه و برگزاری دوره های آموزشی فناوری اطلاعات را از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدیریت عنوان کرد.
دکتر دانشجو رییس دانشگاه نیز در ادامه ضمن تشکر از زحمات همه مدیران و کارکنان معاونت برنامه ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات، این معاونت را یکی از مهمترین معاونت های دانشگاه در جهت بهبود اداره دانشگاه عنوان کرد .
دکتر دانشجو در ادامه به ویژگی های یک دانشگاه مطلوب از دیدگاه خود پرداخت و گفت: دانشگاهی که همه افراد آن با یکدیگر دوست هستند و بین همه افراد صلح و دوستی برقرار است و امنیت فکری و آرامش در محیط کار حاکم است ، ‌اعتبار بالای دانشگاه در تمامی مجامع ،‌ موثر بودن اعضای یک دانشگاه در توفیقات کشور و حل مسائل و مشکلات کشور،‌ عدم اتکا به بودجه دولت و مدیریت اموال منقول و غیر منقول دانشگاه و تولید پول وثروت از چرخه مدیریت و در پی آن خرید تجهیزات آزمایشگاهی به روز و برگزاری دوره های آموزشی و درآمدزایی از این طریق، ‌احترام متقابل و تامین مسائل رفاهی و مسکن دانشگاهیان و رجوع مسئولان به دانشگاه برای حل مشکلات کشور از ویژگی های دانشگاهی است که من به عنوان رییس دانشگاه در آرزوی دست یابی به آن هستم و این امر، نیازمند این است که ساختار چابک تری داشته باشیم و زمینه را برای تحول آماده کنیم.
وی افزود: باید فرهنگ برنامه ریزی را در مجموعه تزریق کنیم و هنر رضایتمندی است را همواره تقویت و به دیگران نیز منتقل کنیم و در این مسیر تلاش و تکاپو داشته باشیم. تحول در دانشگاه بسیار حائز اهمیت است و بخشی از این تحول به تحول خواهی و عملکرد معاونت برنامه ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات بستگی دارد تا با آماده شدن بسترهای لازم، این تحول، مصداق عملی پیدا کند.
رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: من به عنوان رییس دانشگاه از کارمندان و اساتیدی که از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند و به ما مراجعه می کنند شرمنده هستم و این شرمندگی و دلواپسی سبب شد تا طی مصاحبه هایی در خصوص استعفایم مطالبی را عنوان کنم . یک از چیزهایی که من را از استعفا منصرف میکند قطعا ساخت 5000 واحد مسکونی برای دانشگاهیان است که قطعا در بهبود وضعیت رفاهی و اقتصادی کارکنان نقش بسزایی خواهد داشت.
وی در پایان گفت: دانشگاه محل تبیین عقاید، نظرات و تبادل افکار و محل فرهیختگی است و همه ما باید به دنبال کارهای خلاق و تحولی باشیم و با حوصله و برنامه ریزی، مشکلات را کنار زده و آرام آرام به جلو پیش رویم.


13:47 - يکشنبه 20 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22619    /    تعداد نمايش خبر : 171