[ Print ]  [ Close ]

http://ssa.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22358   , 1403/02/31


: به گزارش روابط عمومی پردیس کشاورزی:
دومین همایش ملی نماتدشناسی در پردیس کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد

: به گزارش روابط عمومی پردیس کشاورزی، دومین همایش ملی نماتد شناسی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از از اساتید، پژوهشگران، دانشجویان، علاقمندان و فعالان بخش خصوصی روز یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر شهید خلوتی پردیس کشاورزی برگزار گردید.

موضوعاتی از جمله تاکسونومی و تنوع زیستی نماتدها، پراکنش و خسارت نماتدها، مدیریت نماتدهای انگل گیاهی و نماتدهای بیمارگر حشرات از محورهای اصلی این همایش بودند. خلاصه مقالات این همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) نمایه شده اند. این همایش توسط دانشگاه تربیت مدرس با همکاری انجمن نماتدشناسی ایران برگزار شد. وب سایت همایش به آدرس زیر در دسترس عموم قرار گرفته است:https://inems2.modares.ac.ir/

رئیس این همایش آقای دکتر ابراهیم پورجم استاد و رئیس پردیس کشاورزی بودند. در این همایش دکتر مجید پدرام دانشیار پردیس کشاورزی مسئولیت دبیر اجرایی و جناب آقای دکتر سالار جمالی دانشیار دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان مسئولیت دبیر علمی را بر عهده داشتند. کمیته علمی این همایش متشکل از اساتید و متخصصان علم نماتدشناسی کشور بودند و اسامی این بزرگواران در وبسایت همایش ارائه شده است. دکتر شهرام نعیمی رئیس مؤسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور نیز از میهمانان این همایش بودند که ضمن تشریح اهداف و دستاوردهای این مؤسسه در حوزه نماتد‌شناسی، بر لزوم تقویت همکاری های مشترک دانشگاه و مؤسسه در جهت رفع چالشهای موجود در این حوزه تأکید نمودند.

از حامیان دولتی همایش می‌توان به سازمان تحقیقات، آموزشی و ترویج کشاورزی (تات)، مؤسسات زیر مجموعه این سازمان و تعدادی از شرکت‌های خصوصی فعال در حیطه کود و سموم کشاورزی اشاره نمود. لیست کامل حامیان در وب سایت همایش در دسترس است.

در انتهای نشست، از چهره ماندگار نماتدشناسی کشور دکتر احمد خیری استاد بازنشسته دانشگاه تهران  تقدیر به عمل آمد. همچنین از سخنرانی‌ها و پوسترهای منتخب تقدیر شد و انتخابات هیئت مدیره انجمن نماتدشناسی ایران با حضور نماینده وزارت علوم انجام شد.

مجریان همایش مراتب قدردانی خود را از تمام نهادهای دانشگاه تربیت مدرس جهت حمایت همه جانبه از برگزاری این همایش ابراز داشتند.


14:40 - سه شنبه 17 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22358    /    تعداد نمايش خبر : 50