ارائه کننده: زهرا محمدزاده دوغي استاد راهنما: دكتر بختيار استادي استاد راهنماي دوم : دكتر محمد اقدسي استاد داور داخلي: دكتر مجيد شيخ محمدي استاد داور خارج از دانشگاه: دكتر مرتضي خاكزار بفروئي نماينده تحصيلات تكميلي: دكتر مجيد شيخ محمدي تاریخ: 1402/11/14 ساعت: 17:00 مكان: كلاس شماره 219- ساختمان فني و مهندسي
چکیده: با گسترش میزان نارضایتیهای بیماران از سیستمهای خدمتدهنده بیمارستانی ضرورت تصمیمگیری مدیریتی در بهبود خدمات با توجه به نیاز بیمار احساس میشود؛ لذا پژوهش حاضر در راستای شناسایی و اولویتبندی ویژگیهای کیفی بحرانی در سیستم مدیریتپذیرش بیمارستان روحانی بابل با ارائه یک رویکرد ترکیبی در قالب دانش کیفیت بر پایه طراحی تحت عنوان رویکرد ترکیبی گسترش کیفیت عملکرد و ارزیابی ریسک انجام شده است. برای این منظور از مصاحبههای ساختاریافته، مشاهده مشارکتي، مستندات بیمارستانی و مرور ادبيات و پرسشنامه استفاده شد که در نهایت یافتههای تحقیق نشان دادهاند که به ترتیب عوامل آموزش مناسب و کامل به بیمار دررابطهبا نحوه مصرف دارو طبق برگه آموزش به بیمار، تشخیص درست علت بیماری و اجرای درست دستور پزشک بهعنوان سه ویژگی مهم کیفی بحرانی و نمایش سوابق بیمار در سیستم HIS، دریافت اطلاعات و شرححال درست از بیمار، آموزش مناسب و کامل علائم هشدار به بیمار جهت مراجعه اورژانسی به مرکز درمانی، درج اطلاعات صحیح/ کامل در سیستم اطلاعات بیمارستانی، وجود مهر و امضای پزشک در فرمهای بیمار، خوانا بودن اطلاعات ثبت شده در فرمهای بیمار، ثبت کامل DMR توسط پزشک، اتصال به سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS و تأیید بیمه بیمار توسط سیستم بهعنوان سایر ویژگیهای کیفی بحرانی در این سیستم مطرح هستند که این عوامل باتوجهبه دانش کیفیت بر پایه طراحی جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات سیستم مدیریت پذیرش بیمارستان از دیدگاه بیماران معرفی میگردد.
|