[ Print ]  [ Close ]

http://ssa.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21994   , 1403/02/23


پیام رییس دانشگاه به مناسبت «۱۶ دی ماه؛ روز شهدای دانشجو»


در پیام رییس دانشگاه آمده است:



بسم رب الشهداء و الصديقين 



«دانشجویان‌ شهید در شمار سرآمدان‌ ایمان‌ و ایثار آگاهانه‌ بوده‌اند، ستارگان‌ همیشه‌ درخشانی‌ هستند که‌ هر جویای‌ حقیقت‌ می‌تواند راه‌ خویش‌ را با آنان‌ بیابد.»  

مقام معظم رهبری – ۱۵ دی ۱۳۸۱ 

 

شهادت پاداش کسانی است که لحظه لحظه حیات دنیایی را وقف نگاه و رضایت الهی کرده و خالصانه و خاضعانه عمل می‌کنند. لازمه تحقق شهادت ایمان، تقوا، اخلاص، تلاش، شجاعت و مجاهدت در راه خداوند است. مادامی که در تمام مسیر زندگی، نیت فقط رضایت خداست و ارزش‌های والای معنوی در وجود انسان متجلی و متعالی می‌شوند، خداوند با هدیه شهادت، خریدار انسان خواهد بود.

هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی‌های اقشار مختلف ملت ایران بود. دانشجویان نیز به عنوان جویندگان علم و دانش و حق و حقیقت، از این قافله عقب نماندند و از پیشگامان عرصه دفاع از جان، مال و ناموس ملت و مرز و بوم ایران عزیز بودند و در ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی و در ۱۶ دی‌ماه ۱۳۵۹ در هویزه حماسه آفریدند. روزی که سید محمد حسین علم الهدی از دانشجویان پیرو خط امام (ره) و جمعی از دانشجویان، همراه با نیروهای سپاه، ارتش و بسیج مقابل تهاجم دشمن بعثی ایستادند و با مجاهدت‌ و رشادت‌های خود به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

۱۶ دی‌ماه از آن زمان تاکنون یادآور حماسه‌آفرینی‌های دانشجویان است و این روز به پاس ایثارگری‌های آن‌ها 《روز شهدای دانشجو》نامگذاری شد.

جامعه دانشگاهی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دره التاج دانشگاه‌های ایران و دانشگاه مولود انقلاب، ضمن گرامیداشت روز شهدای دانشجو و یاد و خاطره دانشجویان و دانشمندان شهید، از خداوند متعال توفیق پایبندی به سیره والای شهدا به ویژه شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و دانش را خواستار است. 

 

ومن‌الله التوفیق

۱۶ دی ۱۴۰۲


15:11 - شنبه 16 دی 1402    /    شماره خبر : 21994    /    تعداد نمايش خبر : 150