[ Print ]  [ Close ]

http://ssa.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21892   , 1403/02/31


دیدار اساتید و دانشجویان دانشکده هنر و معماری با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری


در این دیدار حدود 50 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هنر اسلامی و پژوهش هنر به همراه معاون پژوهشی و اعضای هیأت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس شرکت داشتند و پیشنهادات مطرح شده از طرف دانشکده مذکور مورد توجه و تایید قرار گرفت.

در این برنامه محسن کرمی دانشجوی مقطع دکتری هنر اسلامی به عنوان نماینده دانشکده سخنرانی کرد و ضمن معرفی ظرفیت های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس، حمایت از حوزه پژوهش‌ و در دسترس قراردادن منابع و اشیای موزه‌ای، ایجاد شورای دانشجویی به‌عنوان میانجی میان دانشگاه و وزارت میراث‌فرهنگی، به کار گرفتن پژوهش‌های دانشجویان و اساتید در سیاست‌گذاری‌های کلان را از وزیر میراث فرهنگی درخواست نمود. همچنین دو تن دیگر از دانشجویان مقطع دکتری هنر اسلامی پیشنهاد هایی در خصوص ارتباط بیشتر دانشگاه و وزارت میراث فرهنگی مطرح نمودند.

پس از طرح مطالب دانشجویان دکتر ضرغامی سخنرانی کرد و در مورد تسهیل دسترسی به اسناد و آثار موزه ای برای پژوهش دانشگاهی قول صدور دستورات لازم را داد. تشکیل شورای راهبردی دانشجویی در وزارت میراث فرهنگی بر طبق پیشنهاد دانشگاه تربیت مدرس از دیگر مصوبات این جلسه بود. همچنین وزیر میراث فرهنگی مقرر کرد در شهر تهران یک مکان تاریخی جهت ارائه و فروش آثار هنری دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس اختصاص یابد.

همچنین دکتر عزت الهی رییس پژوهشکده هنر های سنتی وزارت میراث فرهنگی پیرو درخواست دانشجوی دکتری هنر اسلامی دانشگاه تربیت مدرس ایجاد زمینه برای ارائه پایان نامه ها به وزارتخانه و همچنین اجرایی شدن پایان نامه های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و هنرهای سنتی در وزارتخانه را مطرح نمود. لازم به ذکر است دانشکده هنر و معماری در حال انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی است که در این جلسه مفاد آن به بحث و بررسی گذاشته شد و در مراسم روز پژوهش دانشکده در دانشگاه تربیت مدرس در روز چهارشنبه 22 آذر ادامه یافت.

در ادامه دکتر ضرغامی و معاون وی از نمایشگاه آثار هنری دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس که در محل مجموعه فرهنگی آزادی برقرار بود بازدید نمودند. این برنامه با بازدید دانشجویان از مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی به پایان رسید.



08:40 - شنبه 9 دی 1402    /    شماره خبر : 21892    /    تعداد نمايش خبر : 139