[ Print ]  [ Close ]

http://ssa.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21396   , 1403/02/19


برگزاری مراسم معارفه دانشجویان نو ورود غیرایرانی دانشکده علوم انسانی

در این مراسم دکتر ایمانی ضمن خوشامد گویی به دانشجویان نکاتی را در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: اکثریت افراد ملت در زمان شاه بی‌سواد بودند. در آن دوران بیشتر کارهای کشور توسط خارجی‌ها انجام می‌شد حتی اطبا ما هندی و پاکستانی بودند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف علمی از جمله نانوتکنولوژی، داروسازی و فعالیت‌های اتمی و غیره با وجود تحریم‌های فراوان حاصل شده است.
وی ادامه داد: جنگ تحمیلی عراق هم که بعد از پیروزی انقلاب رخ داد نتوانست ایران را شکست بدهد و مردم ما با مقاومت خود همچنان سربلندی خود را حفظ کردند.
دکتر ایمانی با اشاره به حضور دانشجویان کشورهای مختلف در دانشگاه تربیت مدرس و انجام تبادلات فرهنگی خاطر نشان کرد: ما خوشحالیم که دانشجویان سایر کشورها علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه به ویژه آموختن رشته زبان فارسی هستند. ما در صدد توسعه روابط علمی با دانشگاه‌های سایر کشورها هستیم از این رو حضور دانشجویان غیر ایرانی را مغتنم می‌شماریم.
دکتر ایمانی همچنین از دانشجویان خواست نقطه نظرات و مشکلات خود را برای بهبود هرچه بهتر فعالیت‌های مربوط به دانشجویان غیر ایرانی بیان نمایند.
دکتر محمد رضا محمدی معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی نیز با تبریک به دانشجویان نو ورود گفت: در حال حاضر ۱۷۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی در مقطع کارشناسی و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۱۰۰ دانشجو مربوط به دانشکده علوم انسانی است.
وی با اشاره به حضور دانشجویان ۲۵ کشور در دانشگاه تربیت مدرس از گذشته تا کنون تصریح کرد: این آمارها نشان دهنده توانمندی این دانشگاه و حضور اساتید فرهیخته است.
دکترعلی شمس الدینی معاون آموزشی دانشکده در این مراسم یادآور شد: دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس بزرگترین دانشکده علوم انسانی در سطح کشور است و از تنوع در گروه های آموزشی برخوردار است.
وی برای افزایش کیفیت کار دانشکده در آینده در جذب و پذیرش دانشجوی خارجی و ارتقا سطح آن از دانشجویان خواست نظرات خود را به مسئولان دانشکده منتقل کنند.
دکتر روح الله رحمتیان، معاون اداری و مالی دانشکده نیز با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان تازه وارد از دانشجویان خواست مطالبات، تقاضاها و درخواست‌های خود را مطرح کنند.
در پایان این مراسم دانشجویان ضمن معرفی خود سوالات و درخواست هایشان را عنوان و معاونین دانشکده پاسخگو بودند.

 


14:04 - چهارشنبه 1 آذر 1402    /    شماره خبر : 21396    /    تعداد نمايش خبر : 115