[ Print ]  [ Close ]

http://ssa.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21110   , 1403/02/31


نخستین همایش ملی مستند سازان حوزه محیط زیست، حیات وحش و تنوع زیستی ایران برگزار شد

نخستین همایش ملی مستندسازان حوزه محیط زیست، حیات وحش و تنوع زیستی ایران به میزبانی پردیس نور و همکاری و حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه با حضور مستند سازان برتر سراسر کشور، مدیر کل سیمای استان­ های سازمان صدا و سیما، تعدادی از مدیران شبکه مستند، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، فعالان حوزه محیط زیست، اساتید و دانشجویان به مدت 3 روز در دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی برگزار شد.
در افتتاحیه همایش دکتر اسماعیلی ساری رئیس پردیس نور، دکتر نادری منش رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، دکتر ضابطی جهرمی استاد دانشگاه صدا و سیما، دکتر اعلمی مدیر کل سیمای استان های صدا و سیما کشور و دکتر شعبانیان معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری سخنانی در خصوص اهمیت این همایش و ضرورت همکاری مشترک ایراد کردند.
در ادامه این همایش سه روزه مستند سازان و استادان این حوزه در پنل های تخصصی ضمن بیان دغدغه ها و مشکلات موجود، برخی از فیلم های مستند خود را به نمایش گذاشته و همگی بر ضرورت معرفی توانمندی های پردیس از طریق فضای مجازی و شبکه مستند به منظور آگاهی پژوهشگران و دانشجویان تاکید داشتند.
در حاشیه این همایش ملی، دو کارگاه  تخصصی در حوزه رسانه و مستند برای دانشجویان و علاقمندان این حوزه تشکیل شد. همچنین در جلسه مشترک دکتر اسماعیلی، دکتر نادری منش، دکتر ضابطی و دکتر اعلمی بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه به منظور گسترش همکاری ها تأکید شد.
در روز پایانی همایش نیز برنامه بازدید از جنگل تحقیقاتی و بیان ظرفیت های موجود در این سایت آموزشی-پژوهشی از طریق دکتر یوسف زاده مدیر جنگل اجرا و پس از قرائت بیانیه پایانی همایش، مقرر شد به منظور پیگیری پیشنهادات و همکاری های آتی دبیرخانه دائمی در محل پردس نور تشکیل شود.

 

 

 

 

 


08:50 - شنبه 6 آبان 1402    /    شماره خبر : 21110    /    تعداد نمايش خبر : 165