[ Print ]  [ Close ]

http://ssa.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20783   , 1403/02/21


حضور دکتر علامه در اولین همایش رؤسا و مسئولان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور

در این نشست که با حضور وزیر امور خارجه، وزیر علوم، وزیر بهداشت و روسای برخی دانشگاه های کشور برگزار شد، در خصوص جایگاه دیپلماسی علمی در سیاست خارجی؛ ظرفیت ها و رویکردها و نقش دانشگاه‌ها و مدل‌های مختلف همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای گسترش ارتباطات علمی بین‌المللی دانشگاه ها بحث و تبادل نظر گردید.
در این جلسه دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در خصوص سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه و مسلمان صحبت و بر نقش دیپلماسی علمی در ارتباطات بین‌المللی تأکید کرد.
در بخش دیگری از این همایش دکتر جمیله علم الهدی در خصوص سیاست‌های کل نظام در خصوص دیپلماسی علمی مبتنی بر نظرات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت و چالش‌های موجود در استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی و ظرفیت‌های علمی در سطح بین‌المللی را مطرح کرد و خواستار مشارکتدانشگاه های کشور در همایش بین‌المللی «علم و قرآن» شد.
در ادامه دکتر داداش‌پور معاون دانشجویی و رئیس سازمان امور دانشجویان به ارائه آمار و اطلاعات مربوط به جابه‌جایی دانشجویان در دنیا و کشورهای ترکیه، چین و روسیه، و سهم ایران از جذب دانشجویان بین‌الملل پرداخت و بر همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی درزمینه دیپلماسی علمی تأکید کرد.


11:05 - يکشنبه 26 شهريور 1402    /    شماره خبر : 20783    /    تعداد نمايش خبر : 153