[ Print ]  [ Close ]

http://ssa.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15874   , 1403/02/21


ارائه گزارش برندسازی دانشگاه


دکتر نهاوندی مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و بهینه سازی عملکرد در این نشست اظهار داشت:‌ در خصوص برندینگ مهم است که ما چه تصویری از خود برای دیگران به نمایش بگذاریم. برند دانشگاه لوگو یا آرم دانشگاه نیست؛ بلکه چیزی است که ما در حال ارائه دادن آن هستیم و چیزی که در شهرت آینده دانشگاه نقش دارد و دانشگاه را از سایر دانشگاه ها متمایز می کند. فارغ التحصیلان دانشگاه، خانواده دانشجویان، رقبای دانشگاه،‌ دولت، نخبگان دانشگاه و شرکای آموزشی و پژوهشی و تبلیغات و ... همگی در برند دانشگاه تاثیر گذار هستند.

وی گفت: در سیستم های رتبه بندی نشانگرهایی وجود دارد که از برندینگ نشات می گیرد و شهرت آموزشی و پژوهشی دانشگاه از برند دانشگاه تاثیر می پذیرد. نشانگرهای بین المللی شامل میزان دانشجویان بین المللی دانشگاه،‌ اعضای هیات علمی بین المللی، پژوهش های انجام شده در سطح بین المللی و شرکای جهانی دانشگاه نیز در برند سازی دانشگاه موثر است.

مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و بهینه سازی عملکرد با اشاره به موارد موثر در ارتقای شهرت دانشگاه گفت: تحقیقات مهمی که در دانشگاه انجام می شود،‌ نخبگان و اعضای هیات علمی، تعاملات بین المللی، شرکای استراتژیک دانشگاه،‌ شرکت در رویدادها و سخنرانی های دانشگاه، میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و استراتژی های ارتباطی و شبکه دانش آموختگان از موارد مهم ارتقای شهرت دانشگاه است.

وی با تاکید بر لزوم به اشتراک گذاشتن نتایج تحقیقات انجام شده از سوی اعضای هیات علمی در سایت دانشگاه گفت: وب سایت دانشگاه از مهمترین ابزار برندینگ و بازاریابی دانشگاه است و لازم است تحقیقاتی که در دانشگاه انجام می شود، اعضای هیات علمی و تیمی که تحقیقات را به انجام می رسانند، روند تحقیقات و نیز تاثیراتی که تحقیقات روی اجتماع و بهبود زندگی افراد جامعه داشته است به صورت محتوایی جذاب در سایت دانشگاه ارائه و به اشتراک گذاشته شود.

وی یادآور شد: همه بخش ها، دانشکده ها و اعضای هیات علمی لازم است در این زمینه همکاری نماید تا بتوانیم محتوای تحقیقات و فعالیت های انجام شده در دانشگاه را به صورت جذاب و مناسب به اشتراک بگذاریم و در زمینه برندسازی گام های موثری برداریم.

در ادامه اعضای شورا در خصوص لزوم برنامه ریزی و برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص برندینگ و به نمایش گذاشتن نتایج تحقیقات اعضای هیات علمی روی وب سایت دانشگاه مطالبی را عنوان کردند.



17:25 - سه شنبه 4 آبان 1400    /    شماره خبر : 15874    /    تعداد نمايش خبر : 781